Til topps i merkevare-måling
En undersøkelse fra analysebyrået YouGov viser at Kiwi er landets sterkeste merkevare i dagligvarebransjen.
Kiwi-sjef Vegard Kjuus takker og bukker for både både kunder og medarbeidere.
– Dette er et resultat av alt arbeidet som legges ned hver eneste dag over hele landet av våre 15.000 grønnkledde medarbeidere, sier han.
KIWI har i en årrekke vært helt i toppen av YouGovs rangeringer, og landet i år på fjerdeplass totalt av alle merkevarene i landet, skriver dagligvarekjeden i en pressemelding.
Også i fjor ble Kiwi rangert som Norges fjerde sterkeste merkevare, og høyest blant dagligvarekjedene for niende året på rad.
Her kommer Kjuus med det som han synes er vinneroppskriften:
– Det er kunden som er sjefen, og hen lytter vi til. Samtidig er det folka våre som bidrar til at vi skiller oss ut. Jeg er sikker på at hvert eneste hei i kassa og hvert smil til kundene i butikken gjør at vi får slike tilbakemeldinger som denne undersøkelsen, mener Kiwi-sjefen.
Kriteriene som YouGov rangerer merkevarene etter, er et gjennomsnitt av parametere som kvalitet, inntrykk generelt, verdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshet.
Kiwi har også vært i toppen av andre liknende undersøkelser de siste årene, som bærekraftskåringen Sustainable Brand Index, fremheves det videre i pressemeldingen.
– Vi skal være den grønneste kjeden og fortsette arbeidet for klimavennlige løsninger i butikkene, reduksjon av matsvinn og sunnhet til folket, lover Kjuus.