Helios Crunchy Müsli med kokos, tranebær, puffet ris og bringebær og Helios Crunchy Müsli med granateple, kokosnøtt og spelt har vært tilgjengelige i Meny siden i mars.

Ny opptur for gammel øko-merkevare

Den økologiske merkevaren Helios er inne i sitt 53. år, og kan vise til solid vekst de siste årene. I år har de lansert nye müsliblandinger og nøttesmørmix, og mer skal det bli.

Publisert Sist oppdatert

Müsli er redningen for travle barnefamilier, kresne tenåringer og studenter på stramt budsjett, mener Midsona, som i vinter lanserte fire ulike, økologiske müsliblandinger. Helios´ nye serie med økologiske müslier er rike på fiber, veganske og inneholder kun naturlige ingredienser. De fire smakene er: Kokos & Tranebær, Spelt & Granateple, Spelt & Hasselnøtt og Dadler & Kokos.

Størst i dagligvarehandelen

– Har ikke Helios hatt müsli tidligere?

– Det stemmer at Helios har hatt müsli tidligere, som vi har tatt ut av sortiment til fordel for disse nye variantene, forklarer produktsjef for Helios, Mari Winther i Midsona.

To av de nye variantene selges i Meny; Spelt & Granateple og Kokos & Tranebær.

– Disse müsliene oppleves som en krysning mellom en müsli og en granola, vi har derfor kalt dem Crunchy Müsli, sier hun.

Alle fire varianter selges i helsekostkjedene.

– Selges det mest Helios-produkter i helsekost- eller dagligvarebutikker?

– Helios har størst andel omsetning i dagligvarehandelen, hvor vi har mange av bestselgerne våre. Helsekost er vår nest største kanal der man finner hele bredden i sortimentet, opplyser Winther.

+14 prosent i 2021

I dagligvarehandelen er bestselgerne blant annet tofu naturell, lønnesirup og grønn pesto. I tillegg er krydder, nøttesmør, knekkebrød og juice store kategorier for Helios i dagligvarebutikkene.

– Hvordan er utviklingen for Helios-merket?

– Den har vært meget god de siste årene. Under pandemien har mange fått øynene opp for produktene våre, når man har hatt mer tid til å lage mat hjemme, sier produktsjefen, som kan vise til en vekst på 14 prosent i 2021 sammenlignet mot 2020.

– 2022 har startet litt bak fjoråret, noe som er naturlig gitt at mye er tilbake til normalen nå, og at første del av 2021 var preget av strenge restriksjoner og mye tid på kjøkkenet hjemme. Men vi ser lyst på 2022, og har mange spennende planer i tiden som kommer.

Over 50 års historie

– Flere nyheter på gang?

– I uke åtte lanserte vi müsliene, samt fikk listing for en nyhet innenfor nøttesmør – også den i Meny. Nøttesmørmiksen vår er et nøttesmør med fire ulike nøtter; peanøtt, cashew, mandel og hasselnøtt, sier Mari Winther og mener nyheten er perfekt på brødskiva, som topping på smoothiebowls eller grøt og i bakst.

Nøttesmørmiks med fire ulike nøtter; peanøtt, cashew, mandel og hasselnøtt, er også en nyhet i Meny.

– Ellers har vi mange spennende lanseringer på gang senere i år, røper hun.

Helios-merket har eksistert siden 1969, og har alltid betydd økologisk kvalitetsmat. Det eies i dag av Midsona, som mener verdiene til Helios er mer trendy enn noen gang.

Midsona Norge er et av Norges ledende selskaper innenfor salg og markedsføring av sunn mat og helse- og velværeprodukter.

Powered by Labrador CMS